Thursday, December 31, 2009

Meeting y tkbest

Assalamualaikum..hurmmm..arini meeting kt skull dr kul 2.30-5.30 petang..Penat ler sangat..Ni first time aku hadiri meeting rasmi sebagai guru..Masa mula2 masuk bilik meeting, memang rasa kekok giler..tengok semua orang mengadap meja utama, yakni meja y dikhaskan utk org2 penting..aku y tk tau fenomone sekolah tu terus ke meja belakang yang belum ada mana2 cikgu duduk sbb meja lain dah penuh ngn cikgu2 pompuan..Ada satu meja tu sekerat cikgu pompuan, sekerat lelaki..aku konfius gklaa..awat cikgu lelaki tu dok ctu…ermm..bila aku dok belakang, sorang2 cikgu2 lelaki pakat masuk n duduk ramai2 sebelah aku..malu seh, aku sorang je pompuan jer dok kt ctu..Datangla sorang cikgu tu, kata kt aku kuat2, weh aku dok sebelah jiha, korang jgn jelez..eeee..tengkorak ang..eee..geram tol..then ada cikgu lelaki len lak kata, ni awat buleh ada disni..dgn penuh kemalu2an aku blahh n dok mengimpit kt meja cikgu pompuan..memang la aku tktau cara diorang atur tmpat duduk..mcm suka2 hati jer..so aku belasah jerla..tksgka lak termalu je..mujur leh wat alas an new teacher..

Masa meeting dilaksanakan, aku tk focus pon,malas jer..aku dok sibuk baca takwim skull aku, wehhh..8 jawatan tu aku kena pikul..awat tk serah jer semua jawatan kt aku, senang aku nk lingkupkan sekolah tu..huhuhhuuh..tkder laa..aku dpt jawatan y tk masuk akal, ada gk jawatan y munasabah..tu kira aku tk kesah lagi..tapi tang jadual tugas aku..ceh, ni buat aku bengang tahap kritikal..grrrrrrrrrrrrrrr…bengong la pulak, 3 hari aku kena stay dr kul 7.30 smpai kul 6.30 petang..cikgu2 len leh balik kul 1.30, mana aciiiiii..memang tk adil, lntakla korrang nk kata apa pun, tapi, aku ni tgh belajar keta moto, susah woo petang2 pun kena dok kt skull agi..bila aku tya one of the senior teacher, dial eh hentam aku kata aku sibuk nk dating jerr..wehhhh……bengang siot…pastu kata kt aku, eloklaa aku byk dpt tugas, sbb aku guru baru..Sikit aku tension, aku kena ngajar Pendidikan Jasmani, utk 5 kelas, 10 jam seminggu.Hambikkkkkkk kauu…suruh cikgu y obesiti ni mengajar kt budak2 cara utk hdup sehat..eeeee..tk logic akal, budak2 sure hilang respek kt aku awal2 lg..aku plan nk wat cm rncangn biggest loser kt budak2 ni..hahahaa..ada y aku kena bawa turun padang kul 3 agi..mesti korang heran kan, apa jadah jadual waktu cm gini, korang tnya laa pekeliling, apasal bnda ni jd gni..Buatnya budak2 malas tgu smpai petang, or petang ada latihan sukan, or ponteng sbb ada hal lain..aku ler y nk kena menjawabnyerr..ermm,mm..geram arrr..siap kata kt aku, pndai2la aku arrange sndiri jaduall..kalau gtu punya cerita, lebih baik aku jd guru jadual,.sndiri urus..ni punya kes baru wujud this year, aku jer perintis, n aku je y sorang2 merasa keperitannya sbb aku ajar dr form 1-5 utk kelas agama..ermmmm…

Aku sbnarnya suka jer tp aku malas fikir nk kena arrange semula bnda alah ni..leh wat aku tension..tk kesah agi extra 5 hours lebih masa dr cikgu2 lain aku tk berapa kira sgt..ermmm..aku glad gk sbb aku ada masa wat exercise petang2, leh gk turun badan..tp tk gembira sbb padang skul tu guna utk byk aktiviti..clash nti ngn latihan koko, sukan tahunan n so on..huhuhu..tgok laa cmner keadaanya mcm ni..ermmmm..lapar..nk p makan tomyamm..malas ckp byk2….tggu dan lihat jerleee

1 comment:

  1. hahaha... cikgu baru kan.. hahaha.. nasib la. tapi ok la 2... leh kurus badan...

    ReplyDelete