Friday, December 25, 2009

Hari mengemas sedunia

Assalamualaikum..fuhhh..penat giler ari ni, dr musim durian smpai musim rambutan (pagi ke petang) aku g ngemas umah kak aku..dia dpt tukar skull.so kena gk ler tolong sikit2..sikit mende kan...satu umah kena tulong kemaskan..mule2 kemaskn bilik..dia juz 3 beranak, tapi ada 4 conforter, satu tilam, dan berpuluh2 bijik bantal..wehhh..rasanya 3 lori tk muat kalau nk angkut bantal2 tu semua..dia buat landskap paint ball aper byk sgt guna bntall..pastu ke dapur..nak jadikan cerita, one of her biggest container pecah.benda tu mcm tong air yang besar laa. leh muatkan byk barang2 dapur dia..oleh sbb nk sgt guna bnda tu, so aku n adik aku pon menjahit la tong y pecah tu menggunakan dawai yang aku cabut dr penyidai kt belakang umah..hehe.kira kreatif la jg, coz tkkan la nk jahit guna benang kain kan..jarum tkdak, adik aku cucuh besi y agak tebal n cucukkn besi tu y dah dipanaskn kt dapur gas..buat lobang2 sederet mcm lobang kasut..ngn kederat y ader, kitorang berjaya gk jahit tong tu. Anak sedara aku, anis y baru berusia 1 tahun sebulan pon sibuk menolong..orang susun pinggan mangkuk dlm tong, dia susun bawa keluar balik. Orang lipat baju, dia punggah balik.Orang sapu sampah masuk dlm penyodok sampah, dia tuang..well..anak sedara sapa la kan y rerajin sgt nih.huhuhu..kira memang leh dpt pembantu rumah terbaik la di abad ni..pastu balik, singgah Giant, g mkn KFC..hehe..ni part y aku best even aku cuma mkn separuh ayam part dada..aku pelik sket, coz paling anti ngn part kepak..myb aku suka mkn ayam y isi2 byk cm aku kot..huhuhu..mlm ni leh la tdo lena sikit..

No comments:

Post a Comment