Thursday, October 14, 2010

Kucing baru ku

salam..baru2 ni ada sorang member, cikgu ganti kt skul..dia tunjukkan 10 ekor kucin dia y superb cumillll..geram dowhhh..rase nk cekik n gigit je kucing2 tuu..maka mulalah aku berangan nak membela sekor kucing gak..sbb da hampir 2 tahun tk bela kucin..

dia ada gitau..kalau kucin ekor pnjang, maknanya mak n bapak kucin tu dari berlainan famili..so dlm erti kata y lain, mempunyai genetik yang tdak serupa..tapi kiranya kucin tu ekornya pendek, maka ianya adalah kucin y bersumbang mahram..like, mak kucin ngn anak kucin, or bapak kucin ngn anak kucin, or sesama beradik kucin2..

time memula aku dengar statement dia nih, rasa konpius gak...benarkah begitu????waaaaa..takutnyaaa..cuba korang bayangkan kalo nasab manusia pon leh dilihat dr fzikal mereka..like, anak halal, gigi putih, anak haram gigi kuningggggg....what..apakah y akan berlaku????sbb tu Allah maha berkuasa, Dia tutup segala keaiban y kita wat kt dunia ni, untuk dibalas kt akhirat sok..dalam hal anak haram anak halal nih, y salah adalah mak bapak, bukan aanak2 eventhough y jadik mangsanya adalah anak itu sendirik...


berbalik kepada topik..bila aku gtau hal long tail-short tail to my beloved hubby, maka dia pon gelaklaahh smpai kuar air matanya..cehhh..rasa kecik hai ini, mcm teruk banget statement y aku kuarkan tuhh....

Him: habibati, im sure its not true..becoz all of them doesnt make akad nikah..so all of them is son of bitchh..

me: yalaaa..mana da kucin kawen..i know all cats no married, but this is about their heritage..if the parents are not from the same family, the kitten will have long tail and vice versa

him: kah kah kah kah.....u believe the fact???oh my habibati...u r a teacher..

me:alaaa...teacher also a human being..habibi..can i have a cat? long tail

him: heheheh..sure u can have it..but first, make sure it is clean

me: sure..thanx u..hehehe..i'll find one, with long taill

yessssssss...da dapat persetujuan untuk memelihara sekor anak kucin...tapi dia beriya2 nak cari kucin kt langkawi nak bagi kt aku...tapi tiap kali aku suh cari, macm2 alasan dia..
"habibati..all cats here are no good..bec they have short taill..heheh..and all of them speak indian...they are not muslim..thats why they make project with family member"

wakakak..aku serius, dia wat lawak laakk..eeee..geram tollll..finally lepas aku pusing2 dalam 3 jam kt market Baling, aku jumpa gak sekor kaler oren - putih, kucin jantan..umur dlm 1 bulan..aku balik, mandikan, n cuci segala kutu2..pastu bagi makan..kucin tu aku namakan ORANGE..sbb dia kaler tuhh.and after that, aku bgi dia tdo atas alas sapu tngan..kasi warm sikit..aku masukkan dia dalm umah y aku buat guna almari lama n pintunya aku sekat ngn jaring..dlm tuh aku hamparkan paper lama, ada nasi n ikan, ada air and ada bekas buang najis y aku da masukkan siap2 pasir kumbahan khas untuk kucin....

pastu, baru aku mandi, kira2 kul 7 malam..hehehhe..besa laaa..ttuan mandi lwat sikit pon tkpaa..aku msg Hedi, gtau aku da jumpa kucin y aku nak..

me: habibi, yeaaaaaaaaaa...i found a cat..male,orange, one month, n th emost important, it has long tail..

him:really?so, u have to take care of ur self, dont let it be dirty.

me:u know habibi, i found all cats at Baling have long tailll

him:hehehehehehe..

me: why u suddenly laugh?

him:hehehe...i know all cats at Baling, they are going to hajj..thats why they have high iman, n all of them have long taill

me: heheheh...i serious, u make jokeee..

him:hehe...i know all cats n people there are good..here at langkawi, all the cats make maksiat, thats why they have short tail..cats at Baling, they make akad nikah first...hahaha


eeeeeeeeee..geramnyaaaa..tak abih2 nak mempermainkan kepercayaan aku..well..aku pon bukannya percaya sgt..saja je gtau dia pasal bnda nihh..tak abih2 wat lawak pasal ekor kucinn..

No comments:

Post a Comment