Saturday, October 9, 2010

20 soklan cepu cemasss

salamm..wahh..cam zaman gojes2 dulu, masa kt UPSI wat thesis lak, ada questionnaire segala...tapi tkpa.....aku da ready ni nak jawab nihh...ok, get ready..mulaaaa...

1: boleh ceritakan detik perkenalan anda dan pasangan?

= well, tk igt ngn tepatlaaa tarikhnya, tapi lam ujung bulan 4 , awal bulan 5..kisahnya, aku frust ngn pakwe lama..cam boring siot kawan lama tp tkda apa2 keseriusan di situ..nak kata frust sgt tu tkderlaa, sbb aku nyer prinsip kalo berkapel ke apa ke, jgn org y putuskan, kita putuskan tkper aaarr..cam ada harga diri sket..masa tuh, memang fikir nak kawen jee..bukan merenyam ke apa kee..aku nih sebenarnya kalo nk cintan cintun ni kurang berminat melainkan kalo nk kawen je..bukan desperate okehh, but kalo korang betul2 nk jaga agama, better kawen...so at this time, aku ada member YM, namanyya Hussin, org yemen, wat ijazah n master kt UITM..dia ni da lama chatting ngn aku, lam 4 taun lepas..so aku ada tanya dia, ada tk member lelaki dia y solo, aku nk wat laki..wahh..direct gile aku tanya aritu, ngn syarat org tu musti arab..hehehe..dia pon kata laaa..kebetulan, ada sorang mamat arab tuh, dari tunisia, da sebulan jadik imam kt tmpat dia..dia ada gitau kt jemaah, tolong carikan dia org melayu pompuan, nk wat bini..so, dalam sejam pastu...aku pon dihubungi ngn ym oleh Hedi..aku tanya mak aku..leh tak aku kawan ngn dia,, mak aku kata, suka hati aku laa..so, oleh kerana pertemuan kami atas nawaitu nak menikah, alhamdulillah, kami dipermudahkan olehNya..


2: apa gelaran pertama dia untuk anda?

=gelaran masa kawan,you jerlaaa..gelaran masa kapel, my rose, gelaran masa kawen, habibati...tapi kekadang ada gak dia merapu2 panggil najuha, suuu-suu,,naddu..ish entah apa2 jaaa...


3:apa gelaran pertama dia untuk anda?

masa kawan, you la jugak..abehtu takkan anda, awak..eeee....ngongg..masa kapel, my dearr..masa da nikah, habibi..kalo dia gelong dok sebut aku najuha,, aku bntai huidi..hehehe

4:apa gelaran yang kekal sekarang?

habibi habibati laaa

5:saat paling manis bersama si dia?

minum juz lemon terlebih gula masa lunch...kekeke..takderlaa...myb time drive, bawa dia p lata bayu..lucunya..lalu kt kawasan byk pokok..dia leh ngn keterujaannya atau kejakunannya...tengok ngn muka excitedd..."look...look...trees tunnel.." heheheh..so sweet...n lagi satu, masa tengok pokok kelapa...he asked me, "is that the coconut tree?" wakakaka...apa punya perhakk laaa


6:saat paling getir yang ditempuhi bersama?

=sure masa proses nak menikah..banyak gila la orang menentang..malas nk hurai..tapi ni kerja Tuhan..lagi pulak...kami menikah, bukan berzina, wat dosa besar or buang anak..


7:lagu percintaan korang?

=besalaa..disebabkan kapel time maher zain tgh glamer, mustilaa lagu The rest of my lifee...tapi y tk bestnya bila dia nyanyi kat aku lagu ni...dah bunyik cam tilawah quran lak jadinyaaa..siap dengung2 segala..kih kih kih

8:tempat pertama korang jumpa?

tesco baru SP..hahaha..pertama kali jmpaa..aku da powww-powww dia secukupnyaa..keke

9:anda masih ingt ex even dok d sebelah dia?

tak koserrr..kekeke..korang igt ex aku best sgtt keee...

10: apa ciri2 dia y istimewa dari ex anda?

=1) dia serius n islamik
2)romantik ngn segala falsampah2 william shakespear..maklumlah dia ni ijazah linguistik english n sastera english..pening aku nk memahamkan kata2 jiwang dalam bentuk bahasa omputih nii..apa taknya, tiap kali dapat msg romantik, kena lak aku bukak kamus oxford ke longman kee..penyudahnya..tk rasa feel apa2 pon laa melainkan menambahkan vocab..hehe


11:apa ciri2 ex anda yang anda mahu ada padanya?

= kaya. hahaha..confiiden gila jawabb

12:sebab utama anda jeles?

= bekas student dia y da tunang kontek nk kt diaa..cesss..langkah dulu mayat tikus belakang umah akuuuu....

13:apakah ayat yang anda paling suka dia sebutt?

= aeyeng...aeyengg...maelam aeni sujukkkkkk
terjemahannya: ayang..ayang..malam ini sejukk..kekeke

14:apa persamaan paling best yang korang ada?

=bibir yang menawann..wahhh..perasan gilaaaa


15:apa persamaan paling tk best y korang share?

= makan banyak..wakakaka..

16:perkara yang buatkan anda tersenyum bila teringatkan dia?

=perutnyaaa..kekeke..comell..dulu cam fry pan y kecik tuh..skrg da cm tele tubbiesss..


17:perkara paling menyampah y dia penah buat kt anda?

=letakkn tangan dia kt bahu time tgh drivingg..apa dia igt tngn dia 5 gramm???krem bahuu..silap2 tersadai kt bahu jalan..

18:masakan paling best dia pernah masakkan untuk anda?

=ayam masak sos stail tunisia...ermm..sebenarnya baru pertama kali tu je dia msak.. best ke tk best kee..tu jerlaaaa pengalamn y aku ada dlm arkib aku..hehe

19:pemberian paling best yang dia pernah berikan?

=set pure silver,gelang jam n anting2..ada cincin, tapi aku da hilangkan..ishh..kekadang tensen gaks, banyk benda dia suruh simpan aku hilangkan..mcm tk amanah la pulakk...k

20:adakah anda ada plan nak contact semula ex anda?

=kalo rasa nk pendek umur, silakan lahh..hehehehhe

No comments:

Post a Comment