Saturday, March 26, 2011

Waaaaa...........sedihnyaaaaa

Sedih??mestilaaa..kisahnya pagi tadi aku ajak laki aku join mesyuarat PIBG kt dewan depan sekolah..saja bawa dia, pasai nnti ada alasan aku nk blah awaii..pndai tk taktik aku???hehe

jadi disebabkan y nak mai nnti ibu2 bapa,so aku rasa perlulah memakai baju n berpenampilan agak cun..so aku pun mekap la sikit2..org cm aku kn da sememangnya gojes, mekap sikit2 pun dah terserlah keanggunan gitu (iiiieeeeyaarrkkkk..)..so mak aku kata laa before aku g tu..."dok kt umah muka mcm tk siap, g kuar umah mekap lawa2, siap try sesungguh hati translate bg laki aku pahamm..

so apa agi, masuk dlm keta smpai half way perjalanan, kena la kuliah..aku memang dh tau y aku wajib mekap d umah je utk tatapn dia, bukan utk org luar..but aku ada alasan..sbb nya, aku tk biasa kuar umah pakai mekap2 lawa2 ni, juz kuar ngn dia je, sbb aku rasa kang nnti aku kehodohan lak..so jeles la aku nih kan..dan akhirnya selepas pnjang berdiskusi, dpt kata sepakat, tkperlaa..nanti bersyarat aku kena pakai gojes2 kt umah..alaaa..selamat..balik umah, aku tukar balik uniform asal aku..tshirt n kain batik y tk reti nk lekat sbb peyut da besau..hehe


aku ckp la kt umah, bukannya ada baju2 y cantik nk dipakai, tkkan lak nk dressing maut cm kuar umah, bertudung segala..pastu, dan dan dia ajak nak p beli baju baru..aku ckp laa..tkyahla bazirkan duit, nnti da bersalin, aku da tk pakai baju2 mengandung tuh..(riak gila, mcm bajet je aku leh kurangkn peyut n saiz aku ke saiz asal..padahal ko tu mengandung ke tk ke, dah memang xxxl)..so, tk jadi la dia nk melabur utk baju aku..selamatttt lagik..

penah dia selalu ckp, jgn pakai seksi2 d umah sbbnya kena respek kt mak aku ke kt adik beradik aku ke..so aku kensel la pakai baju2 y agak2 kiut n tali2 halus tuh..tapi takkan lak nk pakai baju kurung or kebaya kaaaaannnnnn..maka pakailah aku baju uniform aku tu..tapi, mak aku lak dok kondem2..asyik2 cakap aku mcm ibu ayam nk turun mengerammmm..wahhh..sedap gila ckp cenggitu..karang aku pakai baju guni baru tauu..padan muka korang kena menghayati keindahan baju ku..heheh

setibanya aku kt sekolah..cikgu y jadik kameraman dok snap pic2 aku..(perasan nk mampus...padahal dh tu job dia, n kebetulan ko dok kt tmpat pendaftaran tuh kann..)..aku tetiba rasa cm diva y jelita..hehe..aku ajak laki aku blahh sbb aku da boring stay kt stu...bagus tk jadi aku???janganlah korang tiru sikap aku ni..tk baikk..tp tk berdosa sbb aku p gak dkt 2 jam..at least aku p wokeyyy...


masa balik umah, mata aku dah kering2 n sakit sikit..aku igtkan air cond keta..tp memandangkan tiap kali aku pakai mekap mata je, aku akan kering mata..so laki aku jadik worried n angry la..dia bg kata dua, "u throw all ur make up n i'll buy u new one or u will not satisfy me?"...eehhhh...nyampahnya..selalu dpt kata dua mcm ni...so terpaksa la promise utk buang semua barang2 tu sbb dikhuatiri akan menyakitkn mata n merosakkn mata..

memangla dia da janji nk ganti..buttt..barang2 y aku guna tu dlm area 6 months to 1 year n half..sayang nk guna..value kira2 rm200-300..aku beli mahal tau eyeshadow segala n berus2, maskara, bedak2 lo'reall..waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...sedihnyaaa..aku cakapla aku nk sedekahkan dkt adik aku or sepupu aku, but dia kata aku tkleh harm kan org len..jadiknya, pada sesapa y teringin nk barang mekap tuh, tkleh leeee merasa...hehehe..sama2 kita padan muka..sayang gilerr..sbb kebanyakan barang2 y aku beli adalah high kualiti n baru je guna, tk luak ag..cedihhhh..habibi...u must replace them backk...or elsee....balik sok, ko tdo sorang2 n no more food y dimasak guna air cuci tgn aku tauuuuuuuuuuuuuuuuuuu

No comments:

Post a Comment